Twój dentysta stomatolog w Piotrkowie

Oferujemy pełen zakres usług stomatologicznych. Od stomatologii zachowawczej poprzez endodoncję, protetykę, stomatologię estetyczną aż do implantologii i ortodoncji.

Co nas wyróżnia?

1. Dbamy o to aby pacjent czuł się u nas zaopiekowany. Stomatolog tłumaczy dany problem oraz metody leczenia językiem zrozumiałym dla pacjenta z użyciem zdjęć fotograficznych, rysunków, RTG .
  2. Nowoczesny sprzęt i materiały. Nasi dentyści korzystają z najnowszych technologii. Mikroskop, tomograf komputerowy, cyfrowe RTG.
  3. Leczymy kompleksowo. Pacjenci mają tworzone plany leczenia stomatologicznego a nad ich realizacją czuwa Opiekun Pacjenta.

Przede wszystkim diagnostyka

Kładziemy szczególny nacisk na pełną i zrozumiałą dla pacjenta diagnostykę. Podstawowym sposobem rozpoznawania chorób w stomatologii oprócz wywiadu lekarskiego są zdjęcia rentgenowskie. Dentysta stomatolog nie widzi tego co się dzieje w szczęce, dziąśle czy w korzeniach zębów pacjenta. Z tego powodu każdy nasz pacjent dostaje na pierwszej wizycie skierowanie na zdjęcie RTG wszystkich zębów tzw pantomogram>>.

Przykładowe zdjęcie panoramiczne

Jest to podstawa do wykonania kompleksowego badania jamy ustnej, które odbywa się zazwyczaj na drugiej wizycie pacjenta. Lekarz dentysta na tej wizycie oprócz kontynuacji leczenia omawia z pacjentem wszystkie wykryte schorzenia zębów.

Wykonywane są zdjęcia fotograficzne – tak aby zobrazować pacjentowi jak wyglądają wszystkie zęby pacjenta. Jeśli pacjent nie zobaczy tego co widzi lekarz podczas badania to jego motywacja do kontynuacji leczenia będzie niska ze szkodą dla jego zdrowia.

Wykonanie zdjęcia pantomograficznego i zdjęć fotograficznych jest ważne aby stomatolog dentysta skutecznie wyleczył twoje zęby w naszej przychodni w Piotrkowie.

Zęby ich ustawienie, czyli zgryz, mają wpływ na całe ciało i na odwrót

Dentyści leczą nie tylko pojedyncze zęby. Ważnym jest ich wzajemne położenie co ma wpływ na działanie stawu skroniowo-żuchowego. Stawy skroniowo-żuchwowe są najczęściej używanymi stawami w naszym organizmie. Problemy z zaburzeniami w ich funkcjonowaniu dotyczą ok. 80-90 % populacji, różnią się stopniem zaawansowania. Zaburzenia okluzji - prawidłowego zgryzu nasilają się lub uwidaczniają w okresie wzmożonego stresu, stanowią tym samym poważny problem społeczny.

Okluzja to relacja pomiędzy zębami górnymi i dolnymi jak również prawidłowe ułożenie stawu skroniowo-żuchwowego wraz z prawidłowym napięciem mięśni.

Jeśli masz jeden z poniższych objawów :

• Bóle głowy, migrenę
  • Bóle stawu skroniowo-żuchwowego
  • Problem z utrzymaniem wypełnień. Wypadają wypełnienia
  • Stracie patologiczne zębów
  • Zgrzytanie zębów

To najprawdopodobniej możesz mieć nieprawidłową okluzję.

Lekarz, przeprowadzi z Tobą wywiad w tym kierunku.

Stosujemy dwie metody leczenia zaburzeń okluzji:

1. Deprogramacja zgryzu
  2. Zgryz neuromuskularny.

Celem obu metod jest ustalenie prawidłowego położenia żuchwy względem szczęki.

Zanim jednak do tego dojdzie trzeba rozluźnić mięśnie, które latami przyzwyczaiły się do takiego a nie innego ustawienia - przez co bez interwencji z zewnątrz będą dążyły do powrotu do starej sytuacji. Uzyskuje się to jedną z ww metod.

Po co nam to? Co możemy zyskać?

• młody wygląd – podniesienie zgryzu powoduje wydłużenie twarzy co skutkuje np.: wygładzeniem zmarszczek.
  • stabilne wyniki leczenia – wypełnienia nie wypadają, nie ma przeciążonych zębów. Nie ma sensu zakładać wypełnień bez poprawy zgryzu - z przeciążonego zęba wypełnienie wypadnie prędzej czy później.
  • usunięcie dolegliwości bólowych ze strony stawów
  • eliminacja nocnego zgrzytania zębów – przyczyny starcia patologicznego zębów
  • eliminacja bóli napięciowych głowy
  • eliminacja przyczyn starcia patologicznego zębów
  • eliminacja możliwości recesji dziąsłowych – bo nie ma przeciążeń zębów. Zęby nie osłabiają się.
  • choroby ENDO z przeciążenia (szczególnie dolne siekacze). Zmiany okołowierzchołkowe, martwica miazgi z przeciążenia
  • eliminacja skutków wad zgryzu. Kompensacja wady zgryzu przez co leczenie orto staje się dla części przypadków zbędne.

Ogólnie - poprawę jakości życia. Więcej w artykule Okluzja a bóle głowy i stawu skroniowo-żuchwowego>>.

Komunikacja

Nasi dentyści zobowiązani są do tłumaczenia pacjentowi jego problemów stomatologicznych w przystępny sposób t.j.:

• Unikania niezrozumiałego medycznego języka. Omawiania chorób językiem potocznym.
  • Tłumaczyć rozwój próchnicy i wpływ chorób zębów na ogólny stan zdrowia
  • Rysowanie – rysunek chorego zęba i sposobu leczenia jest najlepiej przyswajalnym sposobem przekazania informacji
  • Pokazywanie objawów chorób kamerą wewnątrzustną. Także stanu zęba po wykonanym leczeniu.

Nasi stomatolodzy odbywają specjalistyczne szkolenia z komunikacji z pacjentem.

Nasze recepcjonistki dokładają wszelkich starań aby umówić wizytę w odpowiadającym Państwu terminie. Dzień przed planowaną wizytą dzwonimy z przypomnieniem terminu wizyty. Prosimy Państwa o dotrzymywanie terminów wizyt. Wasza ewentualna nieobecność jest dla nas dużym problemem. Lekarz i asystentki zamiast leczyć ludzi czekają bezczynnie. W przypadku nie stawienia się na wizytę bez uprzedzenia pacjent może być poproszony o uiszczenie opłaty za pozostawanie zespołu lekarskiego w gotowości zgodnie z cennikiem.

Prosimy o zapoznanie się z  warunkami współpracy i gwarancji (dokument w formacie PDF) Kliknij aby pobrać dokument w formacie PDF

Sprzęt i materiały.

Systematycznie inwestujemy w sprzęt i materiały. Z ważniejszych można wymienić:

Rozwijamy się dla dobra naszych pacjentów

Mamy aspirację zostać najlepszą przychodnią stomatologiczną w Piotrkowie Trybunalskim. Dokładamy wszelkich starań aby Państwa lekarz stomatolog, dentysta zapewnił najwyższy poziom opieki lekarskiej.

Organizujemy szkolenia dla dentystów i motywujemy ich do ciągłego podnoszenia kwalifikacji.

Proponujemy pełny zakres usług profilaktyczno-leczniczych a naszym celem jest zadowolenie pacjentów. Dzięki osiągnięciom nowoczesnej stomatologii i ciągłemu podnoszeniu kwalifikacji przez nasz personel możemy zapewnić leczenie na najwyższym poziomie w komfortowych warunkach.

Przyjdź do nas a Twój dentysta w porozumieniu z Tobą pomoże Ci wybrać najlepszą drogę do pięknego uśmiechu!

Lekarz stomatolog Emilia Bartczak- właścicielka Stomatologii Rodzinnej Aesthetic Dental.